Ne azért működtessen honlapot, mert a konkurenciának is van,
hanem azért, hogy profitot termeljen Önnek!

 

Számtalanszor teszik fel nekem a kérdést: Hogyan lehetne eladni cipőt, gépkocsit, fogtömést az Interneten? A legtöbben úgy érzik, hogy az ő termékük megkívánja a személyes kapcsolatot, a vevőnek meg kell fogni, fel kell próbálni a terméket, mielőtt a vásárlás mellett döntene.

Ezzel az állásponttal nem tudok, és nem is akarok vitatkozni.

Az emberek a legritkább esetben csatlakoznak azért a világhálóra, hogy vásároljanak, amit a világhálón keresnek az nem más, mint az információ. Gyors, egyszerű és olcsó megoldást keresnek valamilyen problémájukra. Ennek a megoldáskeresésnek egyre inkább az Internet lesz a színtere.

Ha valakinek fáj a lába, ma már előbb jut eszébe, hogy beírja valamelyik keresőbe a lábfájás szót, mint az hogy felkeresse a háziorvosát. Ha ilyenkor a kereső első oldalán azzal találkozik, hogy:

Kényelmes cipők:
„A lábfájás leggyakoribb kiváltó oka a nem megfelelő cipő. Tíz hasznos tanács cipővásárláshoz.”
www.cipőbolt.hu/hasznostanacsok Tárolt változat – Hasonló oldalak

Akkor máris az oldalunkon van. Ha a tanácsokat tényleg hasznosnak találta, akkor feliratkozik a hírlevelünkre, ha ezt megtette, akkor már csak online-marketing és idő kérdése, hogy mikor fog tőlünk vásárolni. Nem kell feltétlen, hogy a vásárlás az Interneten történjen, jó nekünk az is, ha a boltunkban vásárol.

Persze ez csak akkor működik, ha az első találati oldalon tudunk lenni. Van egy jó hírem. Ez ma még nem is olyan nehéz annak, aki tudja, mit kell ehhez megtennie. Azért van könnyű dolga, mert a konkurenciája is le van maradva.

Az átlagos magyar weblap a következőképpen néz ki:

  • Az oldal címe megegyezik a cég nevével, amit a vevők persze nem ismernek, és a keresőknek sem mond semmit.
  • Egy drága pénzen megíratott flesh animációval kezdődik, ami ugyan jól néz ki, de a keresők számára értékelhetetlenné teszi az oldalt.
  • Van egy menüsora: rólunk, termékeink, kapcsolat menüponttal. Amit csak a nagyon elszánt látogatók fognak végigolvasni. Vagy még ők sem.
  • Az a kevés információ, ami a vevőt érdekelné, el van dugva valamelyik almenüben, esetleg már nem is igaz, mert az oldal már hónapok óta nem volt frissítve.

Ha a fentiek alapján ráismer weboldalára, vagy még nincs weboldala , akkor most meg ne álljon az olvasással!

Már most kezdje el gyűjteni vevői e-mail címét!

Számoljuk ki együtt, milyen értéket képvisel egy jól karbantartott levelező lista. Most még talán nem hiszi el nekem, de ha megfelelően hasznos információkat tud kínálni a látogatóinak, akkor egy éven belül könnyűszerrel felépíthet egy 5000 címből álló levelezőlistát. Mivel a lista tagjai önként jelentkeztek, az Öntől kapott levelet nem fogják levélszemétnek tekinteni. Nyitottak lesznek az Ön ajánlatára, hiszen ők kérték a további információkat. Ez nem olyan mint egy megvásárolt levelező lista. Ez az Ön potenciális vevőköre. Ez a lista az Ön számára (és a konkurenciának) egy vagyont ér. Ha erre a levelezőlistára kiküld egy vásárlásösztönző levelet, mondjuk egy kupont, már két százalékos beváltási arány mellett is 100 új vevőt produkált egyetlen kattintással. (Persze azért azt a levelet jól kell megírni, és akkor 10%os vagy akár magasabb beváltási arány is elérhető.)

Jobbnál jobb ajánlatok adásával megismételheti a levélküldést akár havonta. Fontos, hogy mérje a kampány eredményességét és változtasson rajta, ha nem elégedett! Kiküldhet két változatot is 50-50 címre. A többi 4900 címre már azt a változatot küldheti el, ami eredményesebb volt

Weboldala úgy is jelentős profitot hozhat Önnek, ha online módon egyetlen terméket sem értékesít. Legyen a honlapja legfontosabb célja, hogy elkérje, és meg is kapja a látogatói e-mail címét.

 

Mindenki tud érdekes információkat adni

 

Cégének története, a minőségbiztosítási rendszere, az évről évre növekvő forgalma, kitűzött stratégiai célja nem érdekli a látogatóit, és legyen erős, legtöbbször a termékei iránt is közömbösek. Ők olyan információkat keresnek, amiből profitálhatnak. Ne akarjon egyből eladni, mert védekezni fognak, és igen hatásos módszerük van a védekezésre, egyszerűen bezárják az oldalt.

Mielőtt rátérne az eladásra, nyerje el a vevő bizalmát! Valami ilyesmire gondolok:

  • A használt autó vásárlás előnyei hátrányai
  • Benzinest, vagy dízelt válasszak?
  • Mire figyeljen új autó vásárlásakor?
  • Hasznos extrák
  • Hogyan válasszon biztosítót
  • Használt autó eladás könnyen és gyorsan
  • A karbantartás 10 alapvető szabálya
  • Hogyan készítsük fel autónkat a nyaralásra
  • Biztonság az autóban
  • Az új autó első 1000 kilométere

Természetesen azokat a dolgokat kell megemlíteni, amiben az Ön cége vagy a termékei az élen járnak. A cikkek végén, vagy az oldal bezárásakor kérje el a látogató címét. Ígérjen neki bővebb, még értékesebb információkat, vagy kérdezze meg a véleményét, sorsoljon nyereményt, adjon garantált ajándékot, vagy exkluzív ajánlatot az e-mail címért cserébe!

Később az informáló levelek közé csempésszen egy értesítést az aktuális akcióról, addigra a vevő már bízni fog Önben, és ezt is hasznos információként fogja értékelni.

 

Az e-mail marketingben az a legszebb, hogy automatizálható

 

Nem csak arról van szó, hogy kiküldünk a vevőnek egy névre szóló reklámlevelet. Inkább valami ilyesmit képzeljen el!

  1. A leendő vevő feliratkozik egy fogászat levelezőlistájára.
  2. Kap egy válasz e-mailt, amiben megerősíti a feliratkozást.
  3. Egy hét múlva egy levelet kap, arról, miért fontos a rendszeres fogászati szűrés.
  4. Következő levelünkben felajánlunk egy ingyenes szűrést.
  5. Ha nem jött el a szűrésre akkor heti rendszerességgel kapja a leveleket a szájüreg és a fogak gyakori megbetegedéseiről.
  6. Megkérdezzük egy levélben a bemutatottak közül melyiknek a tüneteit ismerte fel magán.
  7. Másnap ismét behívjuk egy ingyenes vizsgálatra, és a tüneteinek megfelelő kezelésből adunk egy exkluzív engedményt csak neki.
  8. Ha egyik tünetet sem jelölte meg, akkor fél év múlva újra próbálkozunk az ingyenes szűrővizsgálattal esetleg valamilyen kedvezménnyel növelve a tétet.

Ezt a mechanizmust csak egyszer kell felépíteni, a szövegeket egyszer kell megírni, a gép nem felejti el és minden új feliratkozó ebben a sorrendben, és időbeli elosztással fogja a leveleket megkapni, függetlenül attól, hogy hol és mikor került fel a levelezőlistára. Nekünk csak egy dolgunk lesz, ha a vevő eljött a szűrésre át kell tenni arra a listára, ami a törzsvevőknek küld értesítést a félévente esedékes szűrővizsgálatról.

Ha ilyen, profitot termelő weboldalt szeretne, vegye fel velünk a kapcsolatot! 

Elérhetőségeink

Összehozzuk egy remek csapattal, akik képesek az itt leírt dolgok megvalósítására!

 

  

Kolozsi János
Marketing tanácsadó

www.sorapenztarnal.hu