Tervezzünk azonnal működő vásárlásösztönző megoldásokat, amik az Ön üzletében is vevőt csinálnak a nézelődőkből

 

Amennyiben az Ön vállalkozása azzal a problémával küzd, hogy nem tudja előteremteni azt az áru, vagy szolgáltatás mennyiséget, amit a vevői követelnek. Akkor kérem, ne is olvasson tovább! Akkor önnek nincs szüksége a tanácsaimra. Dolgozzon nagy erőkkel a gyártás, és a beszerzés fejlesztésén, a termelékenység javításán. Nem viccelek, vannak ilyen vállalkozások. Többnyire azok, akik a marketing eszközeit virtuóz módon használják. Ha Ön el tudja azt képzelni, hogy még több vevőt kiszolgál, és hajlandó vállalni a nap végén a nagyobb bevétel összeszámolásával járó fáradalmakat, akkor töltsön még el egy negyed órát az oldalamon. Felvázolok önnek egy lehetséges megoldást a fenti hatás eléréséhez.

 Ha készen áll menjünk tovább.

Ha most nincs ideje tovább olvasni, kérem iratkozzon fel hírlevelemre és tegye az oldalt a kedvencei közé! Itt tud feliratkozni.

Még mindig az oldalamon van? Gratulálok! Ön eltökélte magát cége marketing stratégiájának változtatásra.

Ha elég időt töltött weboldalam tanulmányozásával már tudja, hogy rengeteg eszköz áll rendelkezésére, hogy vevőket kényszerítsen arra, hogy az ön pénztárába vigyék pénzüket. Kuponok,  on-line eszközök, árukapcsolások, eladástechnikai eszközök. Ne higgye azt, hogy ez a teljes lista. Ez inkább csak egy csoportosítás és olyan eszközök felsorolása, amiket magam is használtam már, vagy egyszerűen csak láttam valahol, többnyire külföldi útjaim során. Nem állítom, hogy ezek az eszközök univerzálisak, és minden üzletágban minden körülmények között működnek. Azt állítom, hogy minden üzletágban megtalálhatók azok az alacsony költségű vásárlásösztönző eszközök, amik jelentős többletforgalom generálására képesek.

 

A célunk a vásárlásösztönző eszközökkel, hogy a potenciális vevőink minél nagyobb részét vezessük végig a háromállomásos úton

 

1. állomás

Új vevőket (Ide értem az üzletbe betévedő nézelődőket is.) vásárlásra késztessük.

2. állomás

A már korábban vásárlókat ismételt vásárlásra és/vagy kiegészítő termékek vásárlására kényszerítsük.

3. állomás

Az alkalmi vevőkből elkötelezett vevőt csináljunk aki amellett, hogy rendszeres vásárlásaival gazdagít minket, ahol csak lehet, ajánlja üzletünket, termékeinket másoknak is.

A célunk az, hogy minél több vevőt juttassunk el a harmadik állomásra és tartsuk is ott őket. Tartsuk észbe, ha nem tudjuk a vevőket elkötelezni magunk mellett, akkor a konkurencia fogja ezt megtenni helyettünk.

 

Ez a folyamat nem ad hoc döntések sorozata, hanem a marketing terv elkészítésével kezdődik:

 

1. Pozícionálás

A marketing terv legfontosabb része a pozicionálás. (Erről a hírlevelekben már bővebben írtam.) Nem kell itt nagyon bonyolult dolgokra gondolni. Az egész csak arról szól, hogy ne akarjunk mindent eladni, mindenkinek. Válasszunk ki egy nekünk megfelelő méretű célcsoportot, ismerjük meg a szükségleteiket, és azt próbáljuk meg kielégíteni! Röviden és egyszerűen fogalmazva legyünk valaminek a specialistái!

2. Célcsoport meghatározása

Törődjünk bele, hogy az emberek többsége egyszerűen nem tartozik a lehetséges vevőink közé! Egyszerűen azért, mert nincs szüksége a termékünkre. Ez egyáltalán nem baj, csak akkor, ha az energiáinkat arra pazaroljuk, hogy nekik próbálunk eladni. Határozzuk meg kik a lehetséges vevőink! Ez nem olyan nehéz feladat, mert ők pont olyanok, mint a már meglévő vevők, csak még nem ismernek minket, vagy a konkurenciának sikerült őket elkötelezni.

3.Gondoljuk át árstratégiánkat!

Szakítsunk a szokásos beszerzési ár megszorozva egy szorzószámmal árképzéssel! Hozzuk ki az árainkból a maximális profitot! Ahogy korábbi hírlevelemben írtam róla az ár az egyetlen a marketingeszközök közül, amiből bevétel származik, a többi mind költséget jelent.

4. Ötletgyártás

Erről szintén írtam már korábbi hírlevélben. Gyűjtsük magunk köré elkötelezett dolgozóinkat, még jobb, ha egy-két vevőnket is, és eresszük szabadon a fantáziánkat! Sokszor az elsőre vadnak tűnő ötletből lesz a nyerő megoldás.

5. Tesztelés

A vásárlásösztönző eszközök használata többnyire nem jár milliós költségvetéssel, ezért nem kell drága piackutatásba kezdenünk. De azért kérdezzük meg néhány lehetőleg a célcsoportunkba tartozó ember véleményét a tervezett akciónkról!

6. Számítások

Mielőtt belefognánk a megvalósításba, vizsgáljuk meg az akciónkat a pénz oldaláról! Nézzünk meg minden eshetőséget! Az új vevők szerzésére irányuló akciókat tekintsük befektetésnek, ezeknek nem kell azonnali nyereséget hozni, de egy pillanatig se tévesszük szem elől, hogy a végső célunk a nyereségünk növelése! Ha elkészültünk a számításokkal ellenőrizzük le

7. Írjuk le pontosan a szabályokat!

A vevők nagyon furmányosak tudnak lenni. Általában szükséges kikötni, hogy a különböző kedvezmények nem vonhatók össze, és pénzre sem válthatók.

8. Mérjük a hatékonyságot!

Még mielőtt elindítjuk az akciót, határozzuk meg, hogy miben fogjuk mérni az eredményességét! Számtalan lehetőségünk van betérők száma, új vevők száma, újra vásárlók száma, forgalom, vagy profit nagysága, elfekvő készlet fogyása. Azért jó az elején tisztázni, mert az ember hajlamos arra, hogy igazolja korábbi döntését, és ezért azt a számsort fogja figyelni, ami javuló tendenciát mutat. Az első naptól kezdve értékeljük az akció eredményét! Ha szükséges avatkozzunk közbe! Az akció végén készítsünk mérleget!

Ha most iratkozott fel a hírlevélre, akkor meg fogja kapni a korábban küldött leveleket is. Ha még nem iratkozott fel itt megteheti!

Most már elég információ van a birtokában, hogy hozzálásson a vevőgyártáshoz. Az előbbi felsorolásból is láthatja, hogy ez sok munkával jár, ami sok időt igényel, de ha becsülettel elvégzi a feladatokat, akkor - ahogy a weboldalam címében ígérem – az Ön üzletében is sor fog állni a pénztáránál.

 

A négy leggyakoribb hiba, ami a tartós eredmények elmaradását eredményezi

 

1. Halogatás

Az ötletgyártásig a legtöbben könnyen eljutnak, mert eddig a folyamat élvezetes. Aztán jön a munka favágó része. Tesztelés, számítások, szabályok leírása, és a kivitelezés megszervezése ezek mind időigényes és kevésbé élvezetes feladatok. Hajlamos az ember időhiányra hivatkozva halogatni őket.

2. Elbizonytalanodás

Valóban jó lesz, amit kitaláltam? Mit fognak szólni a vevők? Végül is, eddig is ment valahogy az üzlet, nem kell semmin változtatni.

3. Elmarad a hatékonyság mérése

Ez a legnagyobb hiba, amit el lehet követni. Muszáj mindig fejleszteni, de ez csak akkor lehetséges, ha mértük az eredményeket.

4. Nem lesz az akciónak folytatása

Feltehetőleg, nem csak egy ötlet született a vásárlások ösztönzésére, de ezek az ötletek elsikkadnak. Sok munkával az egyiket megvalósítja, aztán megáll, pedig még csak az út elején van. Minden használható ötletet végig kell vinni a megfelelő sorrendben, hogy minél több elkötelezett vevőt csináljunk

Higgye el nekem ez teljes embert kíván. Akkor most fel kell vennem egy marketing menedzsert?- kérdezheti teljes joggal.

Egyelőre ne verje magát nagy költségekbe, egyébként is olyan megoldásokat ígértem, amik nem kerülnek sokba.

 

A megoldás:

 

Vegye igénybe az én szolgáltatásomat! Ami a következő elemekből áll:

1. Konzultáció

A konzultáció első részében megismerkedem önnel és a cégével, a vevőivel és a konkurenciával. A második sokkal hosszabb részben átbeszéljük annak a marketingtervnek az elemeit, amiről fentebb írtam önnek. Hogy ne ott keljen rögtönöznöm néhány előzetes információra lesz szükségem ezért összeállítottam egy kérdőívet, amit a konzultáció előtt elküldök önnek. Miután a kérdőívet kitöltve megkaptam, tudunk egyeztetni a konzultáció időpontjáról.

2. Ötletgyártás

Az ötletgyártás módszeréről már írtam korábbi hírlevelemben. A meghívottak névsorát közösen beszéljük meg. Természetesen Ön is részt vehet a rendezvényen, de nem mint főnök, ugyanazok a szabályok vonatkoznak Önre is mint a többi meghívottra. Az ötletgyártás moderálása az én feladatom. Az eredményről mindenképpen írásos beszámolót kap. Így nem fog elveszni egy hasznos ötlet sem.

3. A következő három hónapra összeállítom vásárlásösztönző akció tervét.

Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy az ötletgyártás eredményeit átültetem a gyakorlatba, és egy három hónapos időtartamra biztosítom vele a vevőket a pénztárnál.

4. Kivitelezés

Az én tevékenységem alapvetően tanácsadás jellegű, de amennyiben igényli a terv kivitelezésében is a segítségére lehetek, bár ez nem része a csomagnak. Erről külön meg kell állapodnunk. Viszont arra számíthat, hogy rendszeresen e-maileket fog kapni tőlem, amelyben érdeklődni fogok a kivitelezés pillanatnyi állapotáról, nem fogom hagyni, elsikkadni a dolgot. Együtt végigvisszük a folyamatot az utolsó lépésig, az elemzésig.

Jó, tetszik a dolog! De mennyibe kerül ez nekem?
Mielőtt rátérnék erre, engedje meg, hogy visszakérdezzek!

 

Mennyi pénzt jelent Önnek napi tíz új vevő?

 

 

Ugyanis általában napi 10 új vevőt mindig elérhetünk a jól alkalmazott vásárlásösztönző eszközökkel.

Nézze meg mekkora most az egy vásárlásra jutó érték, mekkora ebből az ön árrése, ezt az értéket szorozza meg tízzel (Ugyanis naponta legalább ennyivel több vevője lesz.) majd a három hónap alatti nyitvatartási napok számával kb. hetvennel. (Ha minden nap nyitva van az üzlete, akkor kilencvennel.) Ekkora profitnövekedésre számíthat.

Például, ha az Ön vevői átlagosan 5000Ft-ért vásárolnak, amiből 2000Ft az Ön árrése, akkor a három hónap végére az árréstömege 1,4MFt-tal fog emelkedni. A kivitelezés költségei ebből mondjuk 200.000Ft-ot fognak felemészteni, a maradék 1,2MFt extraprofitként fog jelentkezni.

Ez még nem minden! Miért kéne itt megállnia? A harmadik hónap végére garantálom, hogy rá fog érezni a dolog ízére és folytatni fogja az én segítségemmel, vagy akár nélkülem is összeállítja a vásárlásösztönző akciótervét a következő három hónapra, és a már megszerzett vevőket újabb vásárlásra kényszeríti.

 

Ön több vevőt, nagyobb forgalmat, több profitot szeretne

 

Ha ez nem így lenne valószínűleg nem az oldalam olvasásával, hanem sokkal kellemesebb dolgokkal töltené az idejét. Nem árulok zsákbamacskát, szinte minden eszközt megtalál az oldalamon, ami ahhoz kell, hogy ezt a célját elérje. Nyugodtan próbálja ki azokat, amik a leginkább közel állnak Önhöz és cégéhez! Meglátja, az eredmény nem marad el. Ha egyedül vág neki a dolognak és úgy érzi elakad, vagy nem az történt, amire számított ne szégyelljen kérdezni a fórumban! Igyekszem segíteni. Ez a szolgáltatásom ingyenes azoknak, akik feliratkoztak a hírlevelemre, cserébe csak annyit kérek, írja meg nekem az alkalmazott módszerrel kapcsolatos tapasztalatait, hogy okosodhassak belőle.

Az általam javasolt módszerek elsősorban a bolti kiskereskedelem területére lettek kifejlesztve és ott lettek kipróbálva.

Ha Ön cégek számára értékesít alapanyagokat, alkatrészeket, akkor ön ezeket a módszereket nem tudja eredményesen használni.

Természetesen nem vagyok egyedül a piacon. A konkurenciám többnyire nagy reklámügynökség, akik elsősorban a multik kiszolgálására törekszenek. Nem tudnak elképzelni olyan reklámkampányt, aminek a költségvetése nyolc számjegynél kisebb. Az általam preferált vásárlásösztönző eszközöket alig-alig használják. Egyébként mostanában mintha változna a helyzet: Az egyik társaság éppen azt hirdeti, hogy 5000Ft-ért megvásárolja megunt mobilod, ha nála kötsz szerződést. Vagy ha előfizetsz náluk akkor, a párodnak adnak egy ajándékkészüléket. Lehet, hogy ők is olvasgatják a sorApenztarnal.hu-t?

A kisebb irodák, akikkel minden bizonnyal Ön is találkozott már elsősorban arculattervezéssel és hirdetések szóróanyagok elkészítésével foglalkoznak, a marketing stratégiával nem törődnek.

A legrosszabb, amit tehet, hogy elolvassa a cikkeket a honlapomon, majd legyint egyet és elhiteti magával, hogy ez az én üzletemben ez nem működik. Ezt semmi esetre se tegye! Ez kényelmes megoldás, de semmiképpen nem célravezető. Az első ügyfelem a külvárosban működtetett egy ruhaüzletet. Ma már több boltja van és 40.000-es törzsvevőköre. Ha kitalál egy vásárlásösztönző akciót gyakorlatilag nulla költséggel, kiküldi egy hét alatt 10.000 e-mail címre, ami napi kétszázzal megnöveli a bejövők számát és százzal a vásárlásokét.

Volt olyan kupon kampányom, amit le kellett állítani, mert egy idős szabó bácsinak készült, aki nem bírta már elvállalni az új munkákat, pedig felvett egy segédet maga mellé.

 

Azt már tudja mennyit ér a szolgáltatásom, térjünk rá arra, mennyibe kerül

 
1. Konzultáció nettó 28.000Ft (időtartam kb. 2óra)
 
2. Ötletgyártás nettó 40.000Ft (időtartam maximum 2 óra aztán az eredményesség jelentősen csökken)
Ha nem hozna kellő eredményt, akkor más résztvevőkkel megismétlem a dolgot. Ez nem jelent plusz költséget Önnek. Az ár természetesen az eredmények írásos beszámolóját is tartalmazza.
 
3. Vásárlásösztönző akcióterv összeállítása nettó 20.000Ft
A terv tartalmazza a vásárlásösztönző eszközök időzítését a három hónapra elosztva. És egy feladatlistát. A feladatlistában részletesen le van írva, hogy az megadott határidőig mi az amit, Önnek el kell végeznie, ahhoz hogy a dolog működjön.
 
4. Vásárlásösztönző eszköz leírása nettó 20.000Ft/fajta
Egy 3 hónapos vásárlásösztönző akcióterv keretén belül 1-6 fajta vásárlásösztönző eszköz kerül felhasználásra. Hogy hányat használunk az erősen függ az Ön tevékenységétől, természetesen először felsorolom a lehetőségeket és teszek egy javaslatot, amiben megállapodunk én azt fogom kidolgozni.
Az eszköz leírása a következőket tartalmazza:
- Az eszköz részletes leírása
- Költség és várható nyereségszámítás
-A szabályok megfogalmazása a vevők felé.
 
5. Az én tevékenységem alapvetően tanácsadás jellegű, de amennyiben igényli a feladatok kivitelezésében is a segítségére lehetek, bár ez nem része a csomagnak. Erről külön meg kell állapodnunk. Viszont arra számíthat, hogy rendszeresen e-maileket fog kapni tőlem, amelyben érdeklődni fogok a kivitelezés pillanatnyi állapotáról, nem fogom hagyni, elsikkadni a dolgot. (Ez a szolgáltatás benne van az árban.) Együtt végigvisszük a folyamatot az utolsó lépésig, az elemzésig.
 
6. Ha az Ön cége nem Budapesten van, akkor még az én utazási költségemmel is számolnia kell.
Az Ön telephelyének Budapesttől kilométerben mért távolságát meg kell szoroznia nettó 70Ft-tal, ennyi utazási költséget fogok kiszámlázni alkalmanként. Egy program legalább két alkalmat jelent (konzultáció és ötletgyártás) Vagyis, ha Ön Budapesttől 100km-re székel, akkor a két oda- vissza útért 14.000Ft+ áfa utazási költséget fogok felszámítani. Ez akkor se lenne kevesebb, ha Ön jönne hozzám.

 

Ha szeretne több vevőt, nagyobb forgalmat, nagyobb profitot, vagyis sort a pénztárnál akkor két választása van:

 
1.             Az itt olvasottak felhasználásával nekivág és megcsinálja egyedül a vásárlásösztönző akciótervét, majd az eltervezett dolgokat végigviszi.
2.             Vagy úgy dönt, hogy velem együtt tereli a vevőket a pénztárhoz.
 
Ha a második lehetőséget választotta, akkor sem úszhatja meg munka nélkül. Első lépésként töltse ki a lentebb található megrendelőt! Válaszul küldöm önnek a kérdőívet, aminek a lelkiismeretes kitöltése fél órát vesz igénybe, de erre szükség van, ahhoz hogy már az első konzultáció alkalmával hasznos eredményeket érjünk el.
Miután megkaptam a kérdőívet, felkészülök a konzultációra, ami egy-két hetet is igénybe vehet, lehet, hogy közben e-mailben újabb kérdéseim is lesznek. Ha már felkészült vagyok, a megbeszélt időpontban meglátogatom Önt.
 
 
 
Ahhoz, hogy az Ön üzletében sor álljon a pénztárnál, első lépésként töltse ki az alábbi űrlapot!
 
 
Név:*
Cégnév:
E-mail cím:*
Telefonszám:
Üzenet:*
* szükséges        

 

 

Kolozsi János

Marketing tanácsadó

www.sorapenztarnal.hu